Strategisk brug af Sociale Medier

Strategisk brug af Sociale Medier

Dette lokale grundkursus giver jer viden om, hvordan I kan arbejde strategisk med sociale medier. I får et solidt overblik over de sociale mediers forunderlige verden, hvordan de kan bruges i jeres kommunikationsarbejde og et dybere indblik i de mest relevante medier.
På kurset arbejder I med et første udkast til en strategi for de sociale medier, der er relevante i jeres forening eller organisation.

Hvem henvender kurset sig til?

Grundkurset er især for deltagere uden den store erfaring med sociale medier og strategiarbejde. Det vigtige er, at deltagerne vil være klogere på, hvordan de kan bruge sociale medier strategisk og til gavn for foreningens sag.

Program for dagen

Introduktion til de mest almindelige sociale medier – og deres fordele og ulemper.

Funktioner på sociale medier, der understøtter strategien – eller modarbejder den.
Det strategiske grundlag: Hvor er vi? Hvor vil vi gerne hen?
+ Svar på alle de spørgsmål, I kan finde på at stille, for eksempel:

-Hvad er hashtags – dem, der ser sådan her ud #?
-Passer det, at de unge ikke længere er på facebook?
-Hvad gør vi, hvis nogen bliver sure over vores opslag?

Underviser

Jeannette Refstrup er partner i kommunikationsbureauet StrupStrup®, som blandt andet arbejder med branding samt digital kommunikation og markedsføring. Hun underviser i forskellige discipliner inden for særligt digital kommunikation og markedsføring. Jeannette er uddannet journalist og Executive Master i Corporate Communication.

Tilmeld dig her.

Information

Program

Status: 

Skriv dig op, hvis du vil modtage vores nyhedsbrev med aktuel information fra FCG og de mange medlems-foreninger i Gentofte

Copyright © 2022 Frivilligcenter & Selvhjælp Gentofte - Design Mikael Hansen
magnifiercross linkedin facebook pinterest youtube rss twitter instagram facebook-blank rss-blank linkedin-blank pinterest youtube twitter instagram